Vaak leren we op school schrijven volgens een bepaald stramien: inleiding met eventueel sfeerschepping, informatief middenstuk, conclusie. Schrijven voor het internet pakt u helemaal anders aan: het principe van de ‘omgekeerde piramide’. U wilt dat uw bezoekers meteen zien dat ze de juiste informatie te pakken hebben. Bovendien waarderen zoekmachines als Google webteksten hoger als
LEES MEER
De inhoud van uw website: Gebruik keywords als basis van uw webteksten Keywords of sleutelwoorden zijn woorden die uw bedrijfsactiviteit precies beschrijven. Die moeten zéker in uw webteksten voorkomen. Keywords zijn ook de woorden die mensen van uw doelgroep intikken in een zoekmachine als ze op zoek zijn naar uw producten of diensten.
LEES MEER
De inhoud van uw website: Zorg voor relevante titels en tussentitels Internetgebruikers ‘scannen’ de inhoud van een webpagina: Ze lezen de titel, als die relevant is de inleidende zin en/of de tussentitels, als die interesse opwekken de alinea die eronder staat, kijken vluchtig naar een paar afbeeldingen en checken de navigatie of er elders
LEES MEER
De inhoud van uw website: Gebruik liever opsommingen dan doorlopende tekst Mensen houden van lijstjes – als die niet te lang zijn. Genummerde opsommingen zijn goed voor lijsten die volledig en in volgorde gevolgd moeten worden, bv. checklists. Opsommingen met bullets zijn altijd inzetbaar. Het langste punt staat bovenaan. Of, nog beter, maak
LEES MEER
De inhoud van uw website: Een goede mix van tekst en afbeeldingen De inhoud, zowel tekst als afbeeldingen, blijft het essentiële onderdeel van uw website. Hier zult u het mee moeten doen om bezoekers te overtuigen klant te worden bij uw bedrijf. Een goede mix van tekst en afbeeldingen Te veel tekst maakt
LEES MEER
De lay-out van uw website: Hoe het NIET moet In de vorige blogposts kreeg u goede tips over de lay-out van uw website. Hier vindt u een paar lay-outkeuzes die voor verbetering vatbaar zijn. “Het eerste wat bezoekers van eender welke webpagina moeten zien, is een foto/video van mijn bedrijf!” Dat is ongetwijfeld
LEES MEER
Alles op één scherm is beter Informatie op één scherm is het best verteerbaar voor internetgebruikers. Maar soms is scrollen niet te vermijden. Zet dan de belangrijkste informatie bovenaan. Onderaan zet u de wat langere, saaiere teksten. Hoeveel informatie een bezoeker ziet zonder te scrollen hangt af van de grootte van zijn beeldscherm, de
LEES MEER
De lay-out van uw website: De belangrijkste items op de meest bekeken plaats Hiernaast ziet u het resultaat van een ‘eye-tracking’-onderzoek van een commerciële website. Mensen bekijken/scannen een webpagina meestal in een vaag F-patroon. De meest bekeken gebieden zijn in het rood, de minder bekeken gebieden in het geel. In het blauw staan de
LEES MEER
Kies voor een stijl die aansluit bij die van uw bedrijf Laat uw logo, huisstijl en/of bedrijfskleuren verwerken in het design van de website. Als u die (nog) niet hebt, zorg er dan minstens voor dat uw bedrijfsnaam op dezelfde manier in beeld komt als op uw brieven, folders, facturen, visitekaartjes. Stel uw bedrijf
LEES MEER
De structuur van uw website: Hoe het NIET moet In de vorige blogposts kreeg u goede tips over de structuur van uw website. Hier vindt u een paar structuur- en navigatiekeuzes die voor verbetering vatbaar zijn. “Ik heb een heel dikke gedrukte catalogus en ik wil dat mijn webshop precies dezelfde structuur krijgt.”
LEES MEER