De structuur van uw website: Organiseer de navigatie volgens die structuur Een doordachte structuur zorgt automatisch voor een duidelijke navigatie en een solide menu-indeling. Maak het de bezoekers gemakkelijk en zorg voor logische, korte namen van de menu-items. Ook zoekmachines appreciëren dat. Wek vertrouwen op door de internetconventies zo goed mogelijk te volgen,
LEES MEER
De structuur van uw website: 3 lagen Een goede structuur zorgt voor een vlotte en duidelijke navigatie door uw website. Dat is belangrijk voor uw bezoekers, maar ook voor de zoekmachines: die vinden dan zeker de volledige inhoud van uw website om te verwerken in hun zoekresultaten. Drie lagen zijn optimaal “In drie
LEES MEER
Nr. 3 van 3 belangrijke tips: Bepaal nauwkeurig het doel van uw website Weet wat het doel is van uw website en zorg ervoor dat de bezoeker dat doel bereikt, liefst zo vlot mogelijk. Doel webshop: van bezoekers klanten maken Doel informatieve website: info zo snel mogelijk bij de bezoekersZorg ervoor dat
LEES MEER
Nr. 2 van 3 belangrijke tips: Maak uw website met uw doelgroep in gedachten U kent uw klanten en dus ook uw doelgroep. Stelt u zich voor wat de mensen van uw doelgroep het meeste aanspreekt. Inhoud die echt relevant is voor de bezoekers, overtuigt die veel sneller én grondiger. En overtuigde bezoekers worden
LEES MEER
Nr. 1 van 3 belangrijke tips: Hou het simpel Internetgebruikers zijn ongeduldig. Ze willen snel de informatie vinden waar ze naar op zoek zijn. Maak het uw lezers zo gemakkelijk mogelijk en zorg ervoor dat uw boodschap zo duidelijk mogelijk overkomt. Wees beknopt Leid de aandacht niet af met bewegende afbeeldingen Zorg voor
LEES MEER
Nuttige tips voor de invulling van uw website: Deze blogposts geven u voorzetten om meer te halen uit de website van uw bedrijf: meer klanten, meer bestellingen, meer abonnees, enz. Een website efficiënt invullen, goede webteksten schrijven: het is eigenlijk een vak apart. U kunt dat uitbesteden – aan iPower, bijvoorbeeld. Toch wilt u
LEES MEER
Via de canonical-tag vertel je Google dat een andere pagina eigenlijk geschikter is om te referenceren. Dat is vooral handig bij pagina’s met gedupliceerde content. In de html-code van de pagina met gedupliceerde content met urlhttps://www.jewebsite.com/gedupliceerde-pagina.html/ staat dan bijvoorbeeld: <link rel=”canonical” href=”https://www.jewebsite.com/orginele-pagina.html/” /> Klik hier voor een uitgebreide theoretische benadering van de canonical-tag. Dat is
LEES MEER
Bij webpagina’s met gedupliceerde content krijgt Google via de canonical-tag de instructie om niet de pagina zelf te referenceren maar wel de originele webpagina waarvan de url in die canonical-tag staat. In de html-code van de pagina met gedupliceerde content met urlhttps://www.jewebsite.com/gedupliceerde-pagina.html/ staat dan bijvoorbeeld: <link rel=”canonical” href=”https://www.jewebsite.com/orginele-pagina.html/” /> Klik hier voor een uitgebreide theoretische
LEES MEER
Waarom een canonical-tag? Google houdt niet van gedupliceerde content, of die nu op verschillende websites staat of op dezelfde. Maar soms is gedupliceerde content niet te vermijden, bijvoorbeeld als je twee versies van je website hebt, eentje voor mobiele apparaten en eentje voor computers met een groot scherm. Of als je in je webshop telefoonhoesjes
LEES MEER
Duplicate content, wat is dat precies? Als blokken content – en dan vooral tekstcontent – op verschillende plaatsen op het internet voorkomen, identiek of grotendeels identiek, dan hebben we het over dubbele content of duplicate content. Die verschillende plaatsen op het internet zijn verschillende url’s, ofwel binnen dezelfde website (dan is de domeinnaam hetzelfde, bv.
LEES MEER